Nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku Podlaskim ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy.
Wnioski będą przyjmowane w okresie od dnia 01 stycznia 2022 r. r. do dnia 15 kwietnia 2022 r.


Dotacja jest przyznawana na podstawie rozdziału 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz.U. 2021 poz. 371 z późn. zm.) oraz art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (ustawy COVID) w kwocie wnioskowanej, jednak nie wyższej niż 5 000 zł.

Przedsiębiorcy uprawnieni do ubiegania się o jednorazową dotację, to:
  1. posiadający status mikro- lub małego przedsiębiorcy;
  2. prowadzący na dzień 31 marca 2021 r. działalność gospodarczą oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami 56.30.Z, 93.29.A, 93.29.Z;
  3. których przychód z tej działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w grudniu 2021 r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w analogicznym miesiącu roku poprzedniego, lub w lutym 2020 r., lub we wrześniu 2020 r., lub w listopadzie 2021 r.;
  4. którzy na okres obejmujący dzień 31 marca 2021 r. oraz dzień składania wniosku o udzielenie dotacji nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej;
Wniosek można złożyć wyłącznie w formie elektronicznej  poprzez platformę: praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę przedsiębiorcy. Wnioski złożone w formie papierowej nie będą rozpatrywane.

Wniosek musi być dokładnie i prawidłowo wypełniony i podpisany. Do wniosku należy dołączyć:  egzemplarz umowy, wypełnioną Informację przedstawianą przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 oraz Klauzulę informacyjną.

W przypadku niewłaściwego wypełnienia lub niepodpisania wniosku albo braku, czy niewłaściwego wypełnienia jakiegokolwiek dokumentu z wymienionych powyżej załączników, wniosek zostanie  rozpatrzony po ich uzupełnieniu lub poprawieniu.


Dodatkowe informacje dotyczące wsparcia można uzyskać telefonicznie, nr tel. 858332716 lub 858332720.

Informacje o publikacji dokumentu