Zmiany w zakresie zgłaszania ofert pracy od 01.06.2025r.

W związku z wejściem w życie od 01.06.2025r. ustawy z dnia 20 marca 2025r.  o rynku pracy i służbach zatrudnienia zostają wprowadzone nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechnianie w bazie ofert pracy o nazwie ePraca. W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022r. poz.902)tj:

-organy władzy publicznej,

-organy samorządów gospodarczych i zawodowych,

-podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,

-podmioty repezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,

-podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki  samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.